20121223

Pandu van Nissan tapi dapat saman kereta Viva, hanya berlaku di Malaysia


23 Disember 2012

SEGAMBUT – Seorang peniaga terpaksa menanggung saman sebuah kereta Viva bukan milik sendiri yang dialamatkan kepadanya pada awal Disember lalu.

Chan Heng Kee, 60, berkata, apa yang menghairankan maklumat dalam surat saman itu menggunakan butiran van Nissan Vanette miliknya.

Menurutnya, aduan sudah dibuat kepada pihak berkuasa namun tiada tindakan diambil kerana namanya masih tersenarai dalam rekod saman hingga ke hari ini.

Difahamkan kesalahan itu merekodkan dia memandu melebihi had di Lebuh Raya Karak ke Kuala Lumpur pada 9 Mac lalu.

“Saya sudah kemukakan surat dan baru-baru ini saya menerima sekali lagi menerima saman pelik mengatakan saya tidak mematuhi lampu isyarat pada 11 Oktober di Setapak,” katanya ketika ditemui di Pejabat Parlimen Segambut. semalam.

Susulan itu satu surat telah dikirimkan kepada Ketua Polis Negara meminta penjelasan dan memperbetulkan kesilapan tersebut,” katanya.

“Saya harap masalah ini dapat diselesaikan sebelum nama saya disenaraihitamkan kerana tidak menjelaskan saman,” katanya.

Tiada ulasan: